תפריט נגישות א+ א א-

מידע הצהרת נגישות
תצוגת צבעי האתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה סגור
טלפונים חשובים במרכז נשים ויולדות
טלפונים חשובים במרכז נשים ויולדות
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור m) דלג לצור קשר (מקש קיצור 2) דלג למפת האתר (מקש קיצור 3)

טיפים למניעת דיכאון אחרי לידה

פעם, ממש מזמן, אישה אחרי לידה הייתה כמו מלכה – הקהילה הייתה מטפלת בה ובתינוק, דואגת לה לאכול, מעסיקה את הילדים האחרים (אם יש), בעוד היא נחה מהחוויה. היום, יש לך 14 שבועות חופשת לידה ואת אמורה להישאר בבית עם התינוק ולהתמודד עם השינוי הגדול בחייך לבד.

לא תמיד פשוט להבין מה התינוק רוצה, למה הוא בוכה, איך לעזור לו ומה בכלל עם הצרכים שלי? יולדות רבות חשות תסכול, ולעתים אף תחושות קשות כלפי התינוק ואפילו חרטה על כך שהביאו אותו לעולם. במינון מסוים זה טבעי לגמרי, אבל הרגשות האלה עלולים גם להתפתח לדיכאון אחרי לידה. מה אפשר לעשות כדי למנוע את המצב המסוכן הזה?
 

  • שינה טובה - לפחות 6 שעות ברצף בלילה. שינה ברצף נמצאה כגורם מגן מספר אחת מפני תחלואה נפשית אחרי לידה.
     
  • תזונה - חשוב מאד שאישה אחרי לידה תאכל טוב ומסודר, בפרט אם היא מיניקה.
     
  • פנאי - האם הטרייה זקוקה לזמן לדאוג לעצמה, לצרכים הגופניים והרגשיים שלה, למקלחת טובה, לשיחה טובה עם חברה וכל מה שעושה לה טוב.
     
  • חברה - כדאי למצוא מישהו לשתף ולחלוק אתו את רגעי האושר והקושי. מצאי אמהות אחרות, חברות או קבוצות תמיכה, אפילו באינטרנט.

זה נשמע כמו משימה בלתי אפשרית? לבד לא תוכלי לעשות את זה. גייסי לצדך את בן הזוג, בן משפחה אחר, שכנה, חברה או עזרה בתשלום, שיחליפו את מקומך ויטפלו בתינוק בזמן שאת דואגת לעצמך.

חשוב לזכור, גם בימים קשים: אימהות היא תהליך ארוך מאוד. זהו תהליך איטי של היכרות  של האם עם ילדה ושל התינוק את אמו. בתהליך הזה יהיו הרבה רגעים טובים, וגם הרבה רגעים קשים. בתהליך הזה, יקרו גם טעויות, וזה בסדר. אין אם מושלמת, יש אם טובה דיה.

לקריאה נוספת על דיכאון אחרי לידה - לחצו כאן

למרפאת חווה לקבלת עזרה ותמיכה - לחצו כאן

כל הזכויות שמורות